Tatăl meu, pornograful

My Dad, PornographerA trait 78 de ani si probabil a fost cel mai prolific scriitor de carti si materiale pornografice din America si din lume. A murit in 2013. A scris prima carte la 12 ani, un roman despre Vestul Salbatic. De-a lungul vietii a scris si publicat peste 400 de carti, dintre care doua nuvele si 24 de romane. Restul au fost romane pornografice. Le-a publicat sub 17 pseudonime, initial fiindu-i rusine de cariera pe care a imbratisat-o.

Cariera de pornograf a tinut jumatate de secol

S-a apucat de pornografie din doua motive. In anii 60 a inceput sa citeasca carti pornografice, fiind, insa, deranjat de calitatea lor “proasta”. Credea ca el poate scrie mai bine, o pornografie mai interesanta, mai detaliata si captivanta. Apoi i s-au nascut copii. A trebuit sa-i duca la doctor si la dentist si nu avea bani. Un baiat avea nevoie de un ortodentist pentru ca in loc de dinti avea colti. Banii primiti pe cartile publicate pina atunci erau putini si insuficienti pentru a hrani intreaga familie si a plati doctorii. Asa ca, intr-o seara, s-a sfatuit cu sotia  cum sa aduca mai multi bani in casa. Sotul a zis ca se apuca de scris pornografie, iar sotia a promis ca-l va ajuta.

Asa a fost lansata cariera prolificului scriitor de pornografie american  Andrew Jefferson Offutt V. Pe 5 februarie New York Times a publicat un articol masiv despre el, scris de fiul lui, Chris Offutt. [Detalii aici: http://www.nytimes.com/2015/02/08/magazine/my-dad-the-pornographer.html?ref=magazine&_r=0] Nascut in 1959, recent, Offutt fiul a scris o carte despre tatal sau care va fi publicata curind. A mostenit biblioteca tatalui sau. Detaliile, memoriile, amintirile, simtamintele si emotiile fiului captiveaza. In final, insa, simtamintele lui fata de tatal ramin ambivalente.

Dependent de pornografie 

Offutt tatal a fost dependent de pornografie. Subiectul il pasiona si ii acorda mult timp. Dupa ce a scris citeva romane pornografice, mintea i s-a transformat intr-o banda rulanta iar degetele i se miscau cu repeziciune si loveau cu precizie literele masinilor de scris. Producea romane in cantitati masive si la timp pentru casele de editura infometate dupa pornografie. In anii 50 a izbucnit revolutia sexuala iar in anii 60 s-a proliferat pornografia. In anii 60 producatorii de pornografie au castigat cazuri importante in tribunalele din California care le-au garantat dreptul de a produce pornografie, iar publicului dreptul de a o cumpara si consuma. Singura exceptie a fost pornografia cu minori. Piata pornografiei s-a extins enorm in anii 60 si 70. Offutt tatal parea sa fie omul potrivit la locul potrivit pentru satisfacerea poftei pruriente a americanilor dupa pornografie. Dexteritatea lui Offutt devenise nemaipomenita. Scria intre 20 si 40 de pagini de pornografie fara sa faca pauza. Sotia il ajuta. Dupa ce el scria un capitol, sotia il corecta. Asa au ajuns ca, impreuna, sa scoata cite un roman pronografic pe luna. Un roman l-a scris, in timp record, in doar trei zile. Optzeci la suta din scenele pornografice descriau sexualitatea femeilor. Obsesia lui Offutt era cu sanii lor. Scria si desene animate pornografice. Pe astea le-a inceput in tinerete, dar de la o vreme s-a scarbit. Le-a pus pe toate intr-un sac si le-a aruncat intr-un riu. Apoi a inceput din nou. Desenele animate, insa, nu au fost publicate nici odata.

Offutt scria zi si noapte. Cele aproape 400 de romane pornografice pe care le-a publicat au acoperit o arie vasta si o gama diversa. A scris carti pornografice despre pirati, vampiri, spioni, fiinte extratereste, regi si regine, politicieni, oameni ai trecutului, civilizatii antice, preistorice ori moderne, pornografie despre miticul continent Atlantis, pornografia in spatiul extra terestru, pornografia in Vestul Salbatic. Primul lui roman pornografic a fost “Bondage Babes”, publicat in 1968 sub pseudonimul Alan Marshall. Dupa acest roman a facut $600. Urmatorul roman i-a adus $800. Mereu inventa noi protagonisti, nume noi, actiuni noi, incidente noi, reactii noi, pozitii sexuale noi. In anii 70 a publicat o serie de romane pornografice din vremea Cruciadelor. A fost numita “Cruciatul” si pina in 1986 au fost vandute toate cartile. De la o vreme a inceput sa se imbogateasca si sa prinda pofta banilor. A refuzat sa permita retiparirea “Cruciatului” pentru ca nu s-a inteles cu casa de editura asupra banilor. Insista sa primeasca cu $130 mai mult in fiecare an din vanzarea cartii, dar editura l-a refuzat.

Relatiile de familie 

Pentru a scrie, Offutt s-a izolat de familie. Familia locuia in Taylorsville, un mic orasel in Kentucky. Linga casa parinteasca era o cabana de lemn, cladita in Secolul XIX, unde familia Offutt a locuit vreme de citeva generatii. Era fortificata pentru a proteja familia de atacurile indienilor si apoi de soldatii dezertori ai Razboiului Civil ai anilor 1860. In cabana asta Offutt scria din zor, zi si noapte. Pornografia devenise pasiunea vietii lui. Copiilor nu li se permitea sa intre in cabana tatalui pe care parintii o numisera “biroul” tatalui. Parintii au incercat din greu, dar fara succes, sa pastreze secretul tatalui si al profesiei lui. De la o vreme copiii au aflat cu ce se ocupa tatal lor si din ce traiau. Reactiile nu au fost tocmai pozitive. La inceput au simtit greata iar apoi s-au izolat de tatal lor. Offutt cauta sa le fie tata bun. Continua sa se joace cu ei, dar, mintea si vocabularul lui fiind obisnuite cu pornografia, Offut injura, folosea cuvinte josnice la adresa femeilor si vocabularul ii devenise vulgar. Asta a dus repede la izolarea lui de copii si a copiilor de el. (“One by one we did the worst thing possible: We ignored him. … In turn, he ignored us.”) Copiii au crescut, si-au facut studiile universitare, s-au casatorit si au plecat de acasa, in California, Texas si Mississippi. Pentru intretinerea lor insa, era nevoie de bani. Si atita timp cit era nevoie de bani, Offutt producea  ceea ce aducea bani in casa – pornografie. Tot din pornografie a platit cursurile de secretara a sotiei lui, de la o vreme ea devenind secretara unei firme de avocati.

Cariera lui Offutt s-a sfartist in 1985 cind casetele pornografice au inceput sa inlocuiasca pornografia scrisa. Avea atunci 51 de ani. A murit in 2013 cind fiul lui, Chris, avea 54 de ani. Ce l-a impins pe Offutt tatal spre pornografie? Offut fiul are citeva teorii dar nu e sigur de nici una din ele. Offutt tatal a ramas orfan de tata la 17 ani. Privat de o relatie stabila cu o figura masculina in anii adolescentei si ai tineretii, Offutt tatal nu a stiut sa se relationeze la proprii copii. In 1984 i-a murit si mama, asta confruntindu-l pe Offutt cu  propria-i mortalitate. La scurt timp dupa aceea si-a scris testamentul si i-a trimis fiului lui, Chris, o scrisoare. I-a spus ca dupa moartea lui ii va permite sa intre in misterioasa cabana de lemn in care Offutt tatal si-a petrecut marea parte a vietii scriind pornografie. Chris a scris fratilor si surorilor lui, dar ei inca refuzau sa-si vada tatal. Nu erau interesati sa viziteze “biroul” tatalui. Ramasesera instrainati 25 de ani.

In 2014 Offutt fiul, atunci rezident in Mississippi, s-a intors in Taylorsville sa viziteze “biroul” tatalui. Cu emotii a intrat inlauntru, in locul in care i s-a interzis, vreme de zeci de ani, sa intre. A petrecut aproape o vara intreaga cercetind, studiind, cautind, curatind, si aruncind la gunoi carti, manuscrise, poze, reviste, casete, corespondenta, contracte, masini de scris, computere, calendare, sute de dosare pline de pornografie, sticle de bourbon ori wiskey (pline, pe jumatate pline ori goale), scrumiere, cutii, pixuri, creioane, culori, vopsea. Lista era interminabila. Mirosul din cabana era intolerabil. Schelete de soareci si sobolani erau peste tot. In total, Offutt fiul a masurat 90 de metri de rafturi cu carti si reviste pornografice, pe unele din rafturi cartile si revistele fiind indesate pentru a incapea cit mai multe. A pastrat peste 800 de kilograme din materialele si cartile pornografice ale tatalui lui. Lui si celor patru angajati pe care i-a angajat sa-l ajute le-a luat patru zile, lucrind cite 14 ore pe zi, sa impacheteze cartile si materialele in cutii sa le transporte in Mississippi.

Cautind prin biroul tatalui sau, Offutt fiul simtea ca de fapt scotoceste prin creierul tatalui sau. Cauta sa-si inteleaga tatal si mintea lui. Offutt tatal era obsedat de locurile tenebroase ale omului, de sexualitatea lui. De la o vreme, Offutt fiul simtea, cu repulsie, ca parca se transforma in persoana tatalui lui. Gindurile si mintea lui deveneau si ele intunecate, tenebroase. Printre manuscrisele tatalui, fiul a dat peste o nota personala a tatalui in care explica cum a devenit pornograf. Era la facultate. Ii era rusine ca citea si viziona pornografie. Dar nu se putea lasa. Si in loc sa iubeasca femeile, pornografia l-a facut sa le urasca. Si-a numit propria adictie de pornografie “my shame and my wickedness and my weakness” (“rusinea mea si rautatea mea si slabiciunea mea”). A vrut sa ucida femei. Intr-o noapte, pe cind era in facultate, Offutt tatal, a luat un cutit si s-a dus vreme de multe ore prin oras pentru a afla o femeie sa o ucida. A plouat noaptea aceea si strazile erau goale. Mai bine un scriitor de pornografie decit un ucigas de femei, zice Offutt fiul. Dar teoria asta Offutt fiul nu o accepta. In final, zice el, vina pentru transformarea tatalui lui din scriitor de romane western in pornograf nu e a lui ci a societatii insetate dupa pornografie. Tatal lui, zice Offutt fiul, a fost un mercenar al cuvintului scris (“a pulp writer, a journeyman for hire”). A scris pentru bani, la cerere, pentru a satisface o cerere a pietii.

AFR va recomanda: Articolul lui Chris Offutt despre tatal lui poate fi citit aici: http://www.nytimes.com/2015/02/08/magazine/my-dad-the-pornographer.html?ref=magazine&_r=0 Articolul acesta l-am semnalat prima data intr-un buletin informativ AFR de marti acum citeva saptamini. Pentru a citi materiale la fel de interesante si importante va invitam din nou sa va abonati. Detalii pentru abonare se afla mai jos.

Nu suntem indiferenti: Pornografia murdăreşte. Murdăreşte totul. Îi murdăreşte pe toţi. De la mic la mare. Murdăreşte pe cel care o vizionează şi pe cei care o produc. Murdăreşte ochii. Murdăreşte mintea. Murdăreşte sufletul. Murdăreşte relaţiile dintre bărbaţi şi femei, soţi şi soţii. Murdăreşte relaţia cu Dumnezeu. Slăbeşte puterea lui Dumnezeu în noi. Murdăreşte Biserica şi familia. Murdăreşte căsătoria. Murdăreşte copiii. Distruge inocenţa. Acestea sunt doar câteva din multele motive pentru care noi cei de la Alianţa Familiilor din România am decis să nu rămânem indiferenţi faţă de plaga pornografiei care ucide sufletul României. Cu acest scop acum citeva luni am lansat un website dedicat exclusiv pornografiei şi daunelor pe care ea le produce în vieţile noastre, familiilor noastre şi bisericile noastre. De accea i-am dat şi un titlu sugestiv: PornografiaRăneşte. Vă rugăm să-l vizitaţi, să-l faceţi cunoscut şi să deveniţi prietenii noştriwww.PornografiaRaneste.ro.

Asa cum scriam in septembrie anul trecut, conform unui studiu publicat atunci, 54% dintre barbatii crestini din America sunt consumatori de pornografie. Vizioneaza pornografie cel putin o data pe luna. Procentul acesta e alarmant si ingrijorator. Astfel de sondaje de opinie in Romania inca nu se fac pentru ca sunt costisitoare. Dar si in bisericile noastre multi barbati, mai ales tineri, vizioneaza pornografie. La AFR primim mesaje frecvente din partea unor preoti, pastori si lideri de tineret care ne informaza de problemele pornografiei si a dependentei de pornografie cu care nu putini tineri crestini se confrunta. Atit in Romania cit si in diaspora. Noi, insa, nu suntem nepasatori. Indemnam parintii si liderii spirituali ai Romaniei sa ia si ei atitudine.

Actorul Russell Brand este ingrijorat de obiceiurile tale legate de pornografie. Ar trebui ca şi tu sa fii ingrijorat?

Russell Brand e un comedian britanic. Mult timp a fost dependent de pornografie. Pretinde sa nu mai fie si s-a lansat intr-o campanie de combatere a pornografiei. Materialul de mai jos a fost tradus din engleza de unul din voluntarii nostri, dl Mihai Lica Pura. Ii multumim.

Russell Brand este ingrijorat ca te uiţi prea mult la pornografie. Saptamana trecuta, actorul şi comediantul britanic Russell Brand a ajuns la ştiri datorita videoclipului de mai sus, in care vorbeşte despre impactul pornografiei asupra propriei sale vieţi, intrebandu-se daca nu cumva omiprezenţa materialelor obscene (care cuprind intreaga gama, de la literatura pornografica şi pana la panourile cu reclame la lenjerie intima), nu are influenţe negative asupra relaţiilor noastre interpersonale.

Brand spune ca „Atitudinea noastra cu privire la sex s-a deformat şi s-a pervertit, deviind de la adevarata sa funcţie: o expresie a iubirii şi modalitate de procreare. Am auzit o vorba spusa de catre un preot: ‚Pornografia nu este o problema din cauza ca ne arata prea mult. Ea este o problema deoarece ne arata prea puţin’.” Dupa parerea lui Brand, acest lucru inseamna ca pornografia prezinta intimitatea dintre doi oameni reducandu-o numai la un act fizic, şi nimic mai mult.

S-ar putea sa aiba dreptate in legatura cu acest aspect. Nu trebuie sa cauţi prea mult pe Internet, pentru a gasi poveştile unor barbaţi, care au petrecut atat de mult timp in lumea imaginara a pornografiei, incat au probleme cu intimitatea in lumea reala. De asemenea, s-ar putea ca pornografia sa schimbe şi aşteptarile sexuale ale femeilor. Un studiu recent a sugerat o legatura intre consumul de pornografie pe Internet şi scaderea numarului de casatorii. Totuşi, rezultatul trebuie privit cu oarecare scepticism, din cauza faptului ca acelaşi studiu a gasit legaturi similare şi cu site-urile de finanţe, ştiri şi sport.

Ingrijorarile legate de pornografie sunt argumentate pe baza faptului ca, in ultimul deceniu, am asistat la o explozie a conţinutului dedicat adulţilor. Este perfect adevarat ca Internetul a facut industria divertismentului pentru adulţi mult mai vizibila, mai uşor de accesat şi mai populara decat oricand. Oare se poate spune ca mai mulţi oameni se uita la mai multa pornografie decat in trecut? Este greu de stabilit.

Noi informaţii oferite de catre General Social Survey, ne prezinta consumul de pornografie care a fost relativ constant de-a lungul ultimilor 20 de ani. Din 1987, procentajul femeilor care au declarat ca au vazut un film pornografic in ultimul an a scazut, in timp ce procentajul barbaţilor a crescut doar cu puţin. In 2014, de doua ori mai mulţi barbaţi (34 de procente) decat femei (15 procente) au declarat ca au vazut un film pornografic in ultimul an. Prin ele insele, aceste cifre nu sugereaza neaparat ca am pasit intr-o brava lume noua a consumului de pornografie.

Bineinţeles, s-ar putea ca aceasta chestiune sa inceapa sa işi arate lipsa de actualitate: Se mai uita oare cineva la filme pornografice, sau acum oamenii se uita numai la pornografie pe Internet? Cum ar raspunde la aceasta intrebare cineva care se uita numai la videoclipuri pornografice scurte, pe calculator?

De asemenea, de fiecare data cand se pune o astfel de intrebare intr-un chestionar, trebuie sa avem in vedere erorile cauzate de lipsa de disponibilitate de a raspunde onest sau de tendinţa oamenilor de a ascunde lucrurile pe care ei cred ca ceilalţi le-ar putea judeca negativ. Cum ai raspunde tu, daca un strain ţi-ar bate la uşa şi te-ar intreba: la cat de multa pornografie te uiţi?

Pew Research Center s-a axat pe intrebarea daca oamenii se uita la pornografie pe Internet. Ei au aflat ca, intre 2007 şi 2013, numarul de adulţi care au declarat ca se uita la videoclipuri pentru adulţi s-a dublat, de la 6 la 12 procente. Dar de-a lungul aceleiaşi perioade, au fost inregistrate aceleaşi rate de creştere şi pentru alte tipuri de videoclipuri – politica, educaţie, sport. Dintre adulţii care se uita la videoclipuri pe Internet, barbaţii se uita la videoclipuri pornografice mai mult decat femeile (25 de procente dintre barbaţi, versus 8 procente dintre femei).

Atitudinea americanilor faţa de pornografie este şi ea in schimbare. Din 1973, procentajul adulţilor care susţin ca orice tip de pornografie ar trebui sa fie ilegala, a scazut de la 41 la 34 de procente, in timp ce numarul celor care susţin ca ar trebui sa fie legala, dar numai pentru persoanele peste 18 ani, a crescut de la 48 la 62 de procente. Aceasta schimbare de atitudine este mult mai pronunţata intre barbaţi, decat intre femei.

In ultimii doi ani, acest decalaj a crescut. In 2012, procentajul femeilor care susţineau ca toate tipurile de pornografie ar trebui sa fie ilegale, era cu 12 procente mai mare decat procentajul barbaţilor (38 de procente pentru femei, versus 26 de procente pentru barbaţi). In 2014, procentajul femeilor care susţineau acest lucru a crescut la 44 de procente, in timp ce procentajul barbaţilor a scazut la 21 de procente, lasand un decalaj de 23 de puncte, aproape de doua ori mai mare decat inainte.

A fost o perioada cand, pentru majoritatea oamenilor, pornografia era o categorie diferita de orice altceva din viaţa lor. Pentru a vedea imagini senzuale trebuia sa cumperi o revista, sau sa mergi la un anume cinematograf. Acum, poţi vedea aproximativ aceleaşi lucruri uitandu-te la panourile publicitare instalate de-a lungul drumurilor sau vizionand pauzele publicitare din timpul unui joc de fotbal.

Pornografia este acum integral in prim plan – lansarea filmului „50 Shades of Grey”, care a avut loc acum cateva saptamani, nu lasa nicio urma de indoiala. Nu este insa foarte clar daca acest lucru inseamna ca tot mai mulţi oameni o cauta şi o vizioneaza sau daca ea devine pur şi simplu o componenta a vieţii de zi cu zi.

PARTENERIATE HOMOSEXUALE IN ROMÂNIA – SONDAJ DE OPINIE

Ziarul Gandul a lansat ieri un sondaj de opinie cu intrebarea “sunteti de acord cu parteneriatul civil intre persoane de acelasi sex?” Va rugam intrati pe link si votati NU. Dați mai departe linkul tuturor prietenilor si cunostintelor si rugati-i sa voteze si ei NU: http://www.gandul.info/voteaza/sondaj-sunteti-de-acord-cu-parteneriatul-civil-intre-persoane-de-acelasi-sex-13962384

BROSURILE AFR

In septembrie am tiparit 5000 de brosuri AFR in care ne identificam ca organizatie, cine suntem, ce facem, ce am facut, ce planuri de viitor avem. Sunt pliante informative. Gratie unora dintre cititorii nostri si a membrilor AFR, pina la finele anului am distribuit toate pliantele. In ianuarie am mai tiparit inca 5000 de exemplare din care au mai ramas mai putin de 4000. Pliantele sunt gratuite. Cei care doriti sa le aveti si, mai ales, sa le dati celor din comunitatile dvs, inclusiv bisericilor ori parohiilor, va rugam sa ne scrieti si vi le vom trimite pe cheltuiala noastra. Avem nevoie doar de numele dvs, telefonul si adresa. Scrieti-ne la office@alianta-familiilor.roAdaugam o nota de multumire. Multi dintre dvs ne-ati scris si ne-ati solicitat brosuri. Raminem deschisi si disponibili sa mai trimitem.

Redăm si un mesaj recent primit din partea unui preot care ne apreciaza: “Doamne ajuta. Sunt Parintele G. M. si doresc sa imi trimiteti in masura in care puteti  pliante si materiale informative pentru a le distribui la biserica si in parohie. Urmaresc cu interes activitatea dumneavoastra prin intermediul internetului si multe din informatiile primite prin email le folosesc chiar in predicile de la slujbe. Va multumesc si va doresc o activitate la fel de rodnica si de bogata. Dumnezeu sa va binecuvinteze. Preot G. M. Jud Vrancea” –  Vă mulțumim!

Simpozionul „Parteneriat Stat – Biserica. Prioritati legislative si politici publice” 

Pr. Emil-Marian Ember

 Fundația Konrad Adenauer, Asociatia Medical – Crestina Lukas Spital Laslea si Filantropia Ortodoxa Sighișoara sunt organizatorii acestui simpozion care a ajuns la a saptea editie in zece ani. Obiectivul acestui simpozion este de a aduna impreuna diversele opere filantropice ale Bisericii din Romania pentru a dialoga cu reprezentantii Statului, respectiv cu cei care tin fraiele legislative ale tarii noastre. Programul a fost bogat in discutii si in vizite pentru a cunoaste indeaproape ca nu este vorba de teorie, ca la Sighisoara si pretutindeni in Biserica din Romania, exista oameni devotati care servesc dezinteresat aproapele, bolnav, izolat sau abandonat.

Contextul religios multi-confesional din Romania nu ar trebui sa fie o piedica, atunci cand vine vorba de domeniul socio-medical caritativ. Iar acest simpozion are menirea de a lua pulsul organizatiilor caritative, filantropice si diaconice din Romania pentru a-l face cunoscut. „Seminarul se adreseaza tuturor confesiunilor – in fata suferintei, orice diferente pe baza de apartenenta la o religie sau alta dispar. Ecumenismul suferintei este conceptul care descrie adecvat actiunea si scopul participantilor” (din Argumentul invitatiei la Simpozion). Alianta Familiilor din Romania  a fost invitata pentru prima data la acest simpozion pentru a se familiariza si cu acest mediu, care este o componenta a activismului crestin.

Dezbaterile au pornit de la ceea ce exista de fapt la ora actuala intre Biserica si Stat, apoi au evidentiat problemele, greutatile legislative pe care domeniul de activitate socio-medical caritativ al Bisericii le intampina. Intre diferitele culte recunoscute din Romania si Stat exista un parteneriat pentru domeniul social care completeaza Legea cultelor. Se pune pe masa insa problema durabilitatii acestui parteneriat, care uneori nu tine nici macar in sanul aceluiasi Guvern, daca ministrul este schimbat. Concret, de exemplu, Statul a incheiat un parteneriat cu Patriarhia romana in 2007, dar nici Guvernul Tariceanu nu a cultivat efectele acestui parteneriat. Dar parteneriatul Stat – Biserica trebuie sa includa si sectorul socio-medical filantropic.

Pe de alta parte, parteneriatele cu Biserica pot fi vazute ca forme de implicare politica a Bisericii. Si de aceea, legea cultelor are nevoie de norme de aplicare, s-a mentionat ca o prima concluzie. La baza acestui demers legislativ ar trebui sa se urmareasca principiul subsidiaritatii si de ce nu si cel al unitatii in actiune. Pentru a avea efect imediat, trebuie intervenit in dezbaterile din grupurile parlamentare pentru a propune / bloca proiectele de lege care vizeaza domeniul social si medical. Este necesar ca cei implicati in actiunile socio-medicale caritative sa se faca auziti nu numai ca reactionari la unele masuri legislative abuzive, ci sa devina pro-activi, cu caracter de permanenta. In acest sens, o solutie ar suna astfel: concluziile acestui simpozion sunt comunicate secretariatului organizator care va pregati un material pentru a-l trimite mai departe la Ministerul Cultelor si la Parlament.

Pe acelasi plan, trebuie sa recunoastem ca Biserica se confrunta cu o problema generala: trebuie sa aiba transparenta si sa comunice mai bine, sa fie mai bine mediatizata in si cu ceea ce face. Guvernul nu are idee cate organizatii socio-medicale caritative ale Bisericii exista la nivel de tara. Insa, mediatizarea si centralizarea serviciilor socio-medicale sunt o problema nationala. Exista o lipsa de dialog intre asociatiile furnizoare de servicii socio-medicale ale Bisericii si Stat, iar aceasta este alimentata de un dezinteres al Guvernului.

Desi exista un cadru legislativ, consultarea organizatiilor Bisericii din partea autoritatilor nu exista. In plus, Statul detine monopolul in domeniul socio-medical. Este cazul ca Biserica sa militeze pentru piete libere de servicii sociale si medicale in interesul societatii.

Realitatea trista pe care trebuie sa o acceptam este ca Bisericile din Romania nu se inteleg. Este timpul sa ne unim fortele, sa devenim parteneri egali cu Statul pentru a fi luati in serios si ca acesta din urma sa achizitioneze serviciile socio-medicale ale Bisericii. Caci rolul Statului ar trebui sa se limiteze la autorizarea serviciilor si la verificarea lor. Iar sectorul privat incluzand Biserica, sa fie furnizorul majoritar de servicii socio-medicale.

Domeniul socio-medical caritativ al Bisericii functioneaza si inca bine pentru ca „iubirea lui Hristos n-o controleaza nici industria farmaceutica, nici guvernele…”, a subliniat dr. Petru Oprean, un crestin ortodox implicat trup si suflet in aceasta activitate. Principiul de actiune in planul socio-medical al Bisericii este: „cu cat mai mult dai, cu atat mai mult ai”.

Iar o solutie concreta din partea Statului ar fi adoptarea cat mai rapida a unei legi a economiei sociale, precum si adoptarea modificarii noului Cod fiscal pentru o finantare transparenta si cat mai usor de inteles privind organizatiile socio-medicale caritative pentru nevoile celor saraci si bolnavi.

Asadar, desi exista diverse probleme la nivel practic si legislativ, nu ne blocam in fata lor, ci se incearca gasirea unor solutii care sa fie propuse in fata Statului care supervizeaza acest domeniu de activitate pentru o mai buna colaborare intre Stat si Biserica.

ANUNT 

CONFERINȚA „Educația sexuală și sexualizarea copiilor. Situația din Marea Britanie”

Asociația Provita Media și Asociația PRO VITA filiala București va invită la conferința cu tema „Educația sexuală și sexualizarea copiilor. Situația din Marea Britanie”. Invitată: d-na Antonia Tully, coordonatoarea campaniei „Safe at School” („În siguranță la școală”) din Marea Britanie. Evenimentul va avea loc luni, 16 martie, de la ora 18.00, în sala Rotterdam a Hotelului „Double Tree”, strada Nerva Traian, nr. 3A  Intrarea este liberă. Se asigură traducere în română. Antonia Tully este coordonatoarea programului „Safe at School” (În siguranță, la școală) al Societății pentru Protecția Copilului Nenăscut (SPUC), Londra. Este mamă a 6 copii. Prin campania „Safe at School”, Antonia Tully a sprijinit părinții din Marea Britanie în relația lor cu școala și autoritățile privind orele de educație sexuală. A vorbit la nenumărate adunări publice, prezentând situația reală din școlile britanice.

Evenimentul este organizat în contextul în care în România se pune tot mai insistent problema introducerii educației sexuale ca materie obligatorie în școli. Deși nimeni nu contestă necesitatea îndrumării copiilor într-o lume în care sunt supuși unui bombardament informațional continuu, se pune întrebarea cum și cine are această sarcină. Trebuie educația sexuală să însemne studierea explicită a aspectelor referitoare la actul sexual și contracepție, sau să se concentreze pe impactul moral și sufletesc al intimității, mai ales al intimității prea timpurii? Ar trebui ca aceste aspecte să fie „standardizate” și lăsate în grija funcționarilor statului sau ar trebui să fie o preocupare a părinților, care cunosc cel mai bine gradul de dezvoltare psiho-emoțională al copiilor lor? Iată întrebările la care este chemată să le răspundă părinților din România d-na Antonia Tully, folosind experiența Marii Britanii, una din țările în care educația sexuală se face de timpuriu. ALTE DETALII: http://www.culturavietii.ro/2015/03/06/invitatie-conferinta-educatia-sexuala-si-sexualizarea-copiilor-situatia-din-marea-britanie/ 

VRETI SA FITI INFORMATI?

Buletinul informativ AFR apare in fiecare Marti si e dedicat mai mult stirilor de ultima ora, iar publicatia AFR online apare in fiecare Joi si e dedicata mai mult comentariilor si opiniilor. Cei care doriti sa primiti saptaminal stiri si comentarii la zi privind valorile si evenimentele legislative, politice si sociale care va afecteaza familiile, atit la nivel national cit si la nivel unional si international, sunteti invitati sa va abonati la buletinul informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele si adresa electronica pe pagina home a sitului nostru electronic www.alianta-familiilor.ro.

FACETI-NE CUNOSCUTI!

Faceti-ne cunoscuti familiilor si prietenilor d-tra. Dati mai departe mesajele noastre si incurajati-i sa se aboneze. Va multumim.

ANUNTURI

Cei care doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR privind evenimente legate de familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la office@alianta-familiilor.ro.

Alianta Familiilor din Romania
—————————————————————————————–

One thought on “Tatăl meu, pornograful

  1. Pingback: Tatăl meu, pornograful | ARMONIA MAGAZINE - USA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s