Apusul sexualitatii

by The End of Sexby Alianta Familiilor din România

Revoluția sexuală și tristul deznodământ:  

Sfârșitul sexualității

Revenim și comentam din nou astazi despre sexualitate, un subiect frecvent întâlnit în comentariile noastre săptămânale. O facem pentru că revoluția sexuală încă  e în toi și afectează fiecare manifestare socială, dar mai ales moravurile si generatia tînără.

Spre deosebire de parintii lor care discutau si tratau subiectul cu pudoare, asa cum de altfel e si bine, tinerii îl discută, dar mai ales practică sexualitatea, fără prudență și în mod riscant. De fapt, sociologii discută despre o schimbare radicală în perspectiva tinerilor asupra sexualității. In loc de a fi o modalitate de relaționare între ființe umane, sexualitatea a devenit strict o modalitate de satisfacție a unui instinct fizic.

Porunca numarul unu a revolutiei sexuale e “satisface-ti pornirile”. Iar de aici decurg consecințele cunoscute pentru tineri si societate în general. Gândirea asta e, de fapt, o manifestare a deconstructivismului despre care am scris în vară, un deconstructivism care se produce la nivelul moravurilor si al vietii intime. Normele de interactionare si principiile de derulare a vietii intime sunt demolate in favoarea unei culturi sexuale radicale.

Mai devreme în an,  Donna Freitas, sociolog crestin la o universitate catolică din SUA, a publicat cartea The End of Sex, How Hookup Culture is Leaving a Generation Unhappy, Sexually Unfulfilled, and Confused about Intimacy (“Sfârsitul sexului. Cum cultura promiscuității lasă în urmă o generatie nefericită, neîmplinită sexual, și confuză privind intimitatea”)

Atât titlul lucrării, dar mai ales subtitlul ei, ingrijorează. Denotă că tinerii nu stiu cum să-si traiască viața intimă, nu cunosc regulile vieții intime, si cum să o canalizeze spre împlinirea personală. Lucrul acesta surprinde, scrie Freitas, considerind că tinerii care sunt subiecții cărții ei au fost educați, încă din școala elementară privind sexualitatea umană. Spre deosebire de părintii lor care nu au luat cursuri în sexualitate, dar nici nu erau confuzi privind sexualitatea si erau împliniți în viața intimă, tinerii sunt expusi încă din primii ani de școala cursurilor de sexualitate, dar impactul acestei educatii asupra lor este tocmai reversul experientelor pozitive ale părinților lor. Cum se explică asta?

Donna Freitas enunță un răspuns pe parcursul celor 221 pagini ale cărtii: la tînăra generatie americană se împămîntenește un nou concept al sexualității, unul numit de sociologi “hookup culture”, adica cultura sexualitatii oportuniste. Cuvântul “hookup” parvine din doua cuvinte separate, “hook” care inseamna “cârlig”, și “up” care înseamnă, în acest context, fenomenul de a agăța ceva decârlig”. Impreună, ele desemneaza actul sexual ocazional, în afara căsătoriei ori înainte de căsătorie, și făcut nu din afecțiune ci din simpla dorință de a satisface o necesitate sexuală de moment. Actul sexual nu este desemnat să aducă mai apropiate două ființe umane, ci doar un act temporar, de scurtă durată, care să rezulte în satisfacția sexuală a celor două persoane. Nimic mai mult sau mai puțin. Gândirea si practica aceasta a sexualității e total diferită de înțelegerea actului sexual si locul alocat sexualității în societate si relatiile dintre ființele umane. Cele doua persoane care au avut o relație sexuală foarte probabil că nu vor mai avea încă una în viitor, ci vor întreține relații sexuale cu persoane diferite în serie. În această cultură nu e loc pentru monogamie, fidelitate, ori loialitate în relații.

De-a lungul anilor, Freitas a intervievat peste 2.500 de studenți proveniți din șapte universități diferite, unele publice, unele private, unele catolice, si unele evanghelice. Interviurile s-au focalizat asupra pozitiilor studentilor prvind sexualitatea, practica ei, romanța și relațiile de prietenie în campus. Concluziile ei au fost că în campusurile publice domină cultura de “hookup”, dar că lipsește în campusurile evanghelice. In campusurile evanghelice Freitas a descoperit o cultură dominantă a monogamiei, abstinenței, a purității, a heterosexualității, și a sexului în căsătorie.

Întrebare: Sunt studenții si tinerii care practica sexualitatea de tip hookup fericiți? Absolut nu, conchide Freitas.

Toți tânjesc după relații, romanță, împlinire emoțională, și dragoste la nivel emoțional nu fizic. Cultura de tip “hookup” poate fi schimbată, dar cere implicarea părintilor, a profesorilor, si a liderilor spirituali care lucrează în campusuri.

Pe parcursul celor 20 de ani de cînd studiaza stilul de viata al studentilor universitari, lui Freitas nu i-a fost dat să vadă un flagel mai dăunător pentru tineri decât cultura sexualității permisive. Acestui flagel își dedica ea cartea, cautând să-i explice originile, manifestările, impactul asupra tinerilor, si modalitatile care ar putea să-l elimine.

Relatiile sexuale la tinerii universitari americani au devenit o rutină zilnică, asa cum ar fi, de exemplu, mersul la gym (sala de sport). Ei învață din media, de la prieteni, ori chiar de la părinti, că nu are nici un rost să-si investească timpul si energia, în anii studenției, în formarea de relații durabile. Relațiile iau timp, sunt complicate, și trebuie să investesti in ele. De aceea generatia tânară preferă relațiile sexuale fără relationare pentru că nu impun poveri ori condiții. Dar, spune Freitas, ea a depistat că relațiile sexuale de ocazie promovează un sex care nu împlinește, e plicticos, nu e motivat de dorința după sex, ci se fac pentru că toata lumea face la fel.

În alte cuvinte, obiciurile proaste privind sexualitatea se molipsesc și dezvoltă o inerție proprie. Devin atât de frecvente și obisnuite ca spălatul rufelor or temele de casă. Și definesc noua normă a sexualitatii pentru tânăra generatie, nu excepția. Trecute sunt zilele când tinerii isi făceau curte chiar dacă întrețineau și relații sexuale înainte de căsătorie. Încă în anii 90 relațiile sexuale erau folosite pentru a dezvolta relații intre persoane, pentru a forma prietenii, subrede cum erau ele. Dar in anii curenti regulile sexualitatii au devenit total lipsite de obiective de relationare si in intregime de promovare a oportunitatii actului sexual.

Freitas cauta sa explice de ce, spre deosebire de doar citiva ani in urma, cultura sexualitatii de tip hookup a devenit norma. In primul rind ponografia si prezenta ei peste tot au facilitat aparitia sexului oportunistic. Prezenta peste tot a pornografiei a schimbat atitudinile tinerilor fata de sex, asteptarile care le au de la partenerii lor, intelesul care ei il au despre dorinta, identitatea de gen, si modul in care fiintele umane intra in relatii de intimitate sexuala.

Tehnologia a facilitat si ea extinderea culturii promiscuitatii sexuale. Mesajele SMS, de exemplu, ori “sexting”, faciliteaza trecerea imediata la subiect de partea partenerilor. Relatiile de intimitate nu mai presupun interactiuni prealabile in care partenerii se cunosc reciproc. Oamenii sunt mai stimulati de ceea ce vad pe ecranul telefonului decit de anticiparea relatiilor de intimitate. Noua generatie invata sexul de pe internet si isi ajusteaza asteptarile privind sexualitatea dupa ceea ce vad ori invata pe internet. Asta elimina farmecul din relatiile dintre tinar si tinara si in loc sa-I apropie ii distanteaza.

Feminismul si el a contribuit la extinderea culturii hookup. Pentru tinerele feministe hookup e bun pentru ca permite tinerei femei sa-si aleaga partenerii cum vrea, cind vrea, si dupa criteriile care si le doreste. Adica, isi foloseste frumusetea si intimitatea pentru a negocia termeni avantajosi in relatiile cu barbatii. Pentru feministe cultura hookup e indispensabila progresului tinerelor femei in societate. Ea le permite sa amine relatiile serioase pina dupa ce isi stabilesc cariera, fara sa-si complice viata cu copii, soti, ori chiar amanti. Ba le da simtamintul unei superioritati, false cum e, fata de tineri, pe care ii privesc ca pe niste fiinte inferioare, mai putin capabili, mai putini ambitiosi, mai putin vrednici de ele ori nivelul lor intelectual.

Si cultura decadentei din campusurile americane contribuie la proliferarera mentalitatii de hookup. Freitas aloca multe pagini decadentei sexuale care permeaza campusurile americane. Asta implica bautul si betia dincolo de orice limite ale bunului simt, drogurile, evenimente sociale in care fetele apar pe jumatate nude, ori situatii in care femeile sunt degradate. Literatura care circula in campusuri e si ea cit se poate de degradanta la adresa femeilor si e imbibata de sex.

Cartea lui Freitas e fascinanta si foarte importanta. Bogata in informatii, ea contine si un capitol privind modul in care tinerii crestini cauta sa contracareze cultura sexuala perversa din campusuri. Scrie despre miscarea True Love Revolution de la Harvard, The Anscombe Society de la Princeton, ori Love & Fidelity Network care conecteaza diverse campusuri americane si promoveaza aceleasi valori: abstinenta si castitatea. Recomandam cartea lui Freitas.

ANUNT IMPORTANT:

D-l PETRE COSTEA, PRESEDINTELE AFR, CANDIDEAZA LA EUROPARLAMENTARE CA INDEPENDENT

Saptamina trecuta dl Petre Costea, presedintele AFR de mai multi ani, si-a anuntat candidatura ca independent la alegerile europarlamentare din mai 2014. Invitam pe toti cei care doresc sa sprijine candidatura lui sa ne contacteze. Miscarea pro-familie si pro-vita din Romania are nevoie de cineva care sa le faca auzita vocea in Parlamentul European. Publicam comunicatul de presa emis cu prilejul anuntarii candidaturii dlui Costea. Situl web de campanie e in progres si vi-l vom comunica curind. Va multumim!

COMUNICAT DE PRESĂ: Petre Costea, Speranţă prin valori, o şansă pentru România

Pe 29 Noiembrie 2013, la Arad, avocatul american de origine română Dr. Petre Costea şi-a anunţat intenţia de a candida ca independent la alegerile europarlamentare din 2014. Principalele subiecte care vor fi în atenţia domniei sale fac referire la familie, valorile creştine şi susţinerea micilor întreprinzători.

Pe data de 29 noiembrie 2013, la Arad, domnul Petre Costea şi-a anunţat intenţia de a candida ca independent la alegerile europarlamentare din 2014. Într-un cadru format din membrii ai familiei, prieteni apropiați și colaboratori ai domniei sale, Petre Costea a prezentat succint motivațiile pentru candidatura sa, precum și principalele teme pe care le va aborda în campanie. “Temele majore pe care le voi urmări sunt promovarea unei culturi pro viață, pro familie, a unui mediu economic favorabil micilor întreprinzători, stimularea creării de locuri de muncă și reafirmarea rolului pe care România trebuie să și-l asume, ca națiune preponderent creștină, în spațiul european. Va fi o campanie atipică, construită pe o platformă electorală fundamentată pe valorile democrației creștine,” a subliniat candidatul Petre Costea la conferința de anunțare a intenției de depunere a candidaturii, eveniment la care au fost prezenți și lideri religioși din diverse confesiuni creștine din Arad, Timișoara și Statele Unite ale Americii.

Reacția audienței a fost pozitivă, inițiativa fiind percepută ca un demers de bun augur, necesar reabilitării imaginii României și reafirmării valorilor creștine, valori care au stat la baza proiectului comunitar european, dar care în ultima perioadă tind să fie considerate marginale, în ciuda faptului că ele au reprezentat baza morală și culturală pe care s-a clădit civilizația europeană.

Calitățile care îl recomandă pentru misiunea de a reprezenta cetățenii României în Parlamentul European țin în primul rând de caracterul și probitatea morală a candidatului, dovedite de-a lungul unei vieți puse în slujba semenilor, dar și de cariera profesională și pregătirea academică a domnului Petre Costea, de dimensiunea intelectuală și de competențele dobândite de acesta pe parcursul unei vieți profesionale dense.

Viața domnului Petre Costea este povestea unui român care a luptat consecvent pentru valorile în care a crezut și care motivat fiind de aceste valori a reușit să devină un om de succes în Statele Unite ale Americii, fără însă a renunța la identitatea românească, pe care și-a asumat-o mereu. De peste 21 ani, Petre Costea profesează avocatura în Houston, Texas, în drept civil și dreptul muncii. În calitate de avocat, a înregistrat rezultate notabile în ciuda faptului că și-a desfășurat întreaga activitate profesională într-o limbă diferită de limba maternă, dupa ce, la varsta de 21 ani, a părăsit România aflată sub un regim totalitar comunist, pe motive de persecuție politică. A plecat din România forțat de împrejurări, dar a păstrat mereu contactul cu țara care l-a plămădit, fiind familiarizat cu realitățile societății românești.

Deși la momentul revoluției din 1989 era la Johannesburg, Africa de Sud pentru un an de profesorat la Universitatea Witwatersrand, vestea începerii unei revoluții acasă l-a mobilizat să vină de urgență în România, astfel că în decembrie ’89 s-a alăturat protestatarilor în stradă, participând la revoluția de la Arad. După căderea regimului totalitar comunist a revenit în țară ori de câte ori a avut posibilitatea, cel puțin o dată pe an și chiar mai des, fiind la curent cu evoluția vieții publice românești.

Despre Petre Costea: Născut în Bihor, Petre Costea profesează avocatura în Houston, Texas în drept civil și dreptul muncii. După absolvirea liceului în Arad, în 1978 Petre Costea a plecat în Statele Unite ca refugiat, dobândind cetățenia americană în 1985. A fost educat în universități prestigioase ale Americii.

De la St. Mary’s University în San Antonio a obținut două diplome universitare, una în științe politice și una în relații internaționale. Și-a continuat studiile la Fletcher School of Law and Diplomacy din Boston de unde a obținut un masterat în drept internațional și un doctorat în diplomație. A obținut de asemenea un masterat în strategie internațională și controlul armamentului la Institute of High International Studies din Geneva, Elvetia. În 1990 i s-a acordat titlul de Juris Doctor la University of Houston, Texas. De-a lungul anilor Petre Costea a studiat și științe economice.

Din 1991 Petre Costea practică avocatura, fiind licențiat de Baroul Avocaților din Statul Texas, de Tribunalul Suprem al Statului Texas, și de Tribunalul Suprem al SUA. Înainte de avocatură, Petre Costea a fost lector universitar la St. Mary’s University în San Antonio, Houston Community College și University of Houston în Houston, iar în 1989, timp de un an, a fost lector universitar la University of the Witwatersrand în Johannesburg, Africa de Sud. A publicat diverse opinii în cotidiene din Statele Unite, iar în anii studenției a scris pentru Geneva News & World Report.

Petre Costea se identifică cu valorile tradiționale, pro familie si pro viață, pentru care pledează în Statele Unite, Romania, în structurile europene și la Organizația Națiunilor Unite. Hobby-ul lui principal este alergatul și călătoriile în țările mai puțin vizitate ale lumii. În decembrie 2012 a escaladat Kilimanjaro.

Persoana de contact: Adrian Petrice, director de campanie. (email: independenteuroparlamentare@gmail.com, tel: 0740 167 807)

VRETI SA FITI INFORMATI?

Buletinul informativ AFR apare in fiecare Marti si e dedicat mai mult stirilor de ultima ora, iar publicatia AFR online apare in fiecare Joi si e dedicata mai mult comentariilor si opiniilor. Cei care doriti sa primiti saptaminal stiri si comentarii la zi privind valorile si evenimentele legislative, politice si sociale care va afecteaza familiile, atit la nivel national cit si la nivel unional si international, sunteti invitati sa va abonati la buletinul informativ saptaminal AFR. Cum? Inregistrindu-va numele si adresa electronica pe pagina home a sitului nostru electronic www.alianta-familiilor.ro.

FACETI-NE CUNOSCUTI!

Faceti-ne cunoscuti familiilor si prietenilor d-tra. Dati mai departe mesajele noastre si incurajati-i sa se aboneze. Va multumim.

ANUNTURI

Cei care doriti sa faceti anunturi prin intermediul AFR privind evenimente legate de familie si valori va rugam sa ni le transmiteti la contact@alianta-familiilor.ro.

Alianta Familiilor din Romania

www.alianta-familiilor.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.